Kes on virtuaalne assistent?

Virtuaalne assistent (VA) on kaugelt töötav spetsialist, kes pakub ettevõtetele ja eraisikutele administratiivset, tehnilist või loomingulist tuge. Erinevalt tavapärasest kontoritöötajast töötab virtuaalne assistent iseseisvalt ning suhtleb klientidega digitaalselt – e-posti, videokõnede ja muude veebipõhiste tööriistade kaudu. Ettevõtja ei pea muretsema palgakulude eest, sest tasumine käib arve alusel, tööandja maksab ainult tööle kulunud aja eest. 

Mida teeb virtuaalne assistent?

Virtuaalassistendi tööülesanded sõltuvad kliendi vajadustest. Levinumad teenused hõlmavad:
Administratiivne tugi – e-kirjade ja kalendri haldamine, andmesisestus, dokumendihaldus
Kliendisuhtlus – kirjadele vastamine, kliendipäringute haldamine
Sotsiaalmeedia ja turundus – postituste planeerimine, sisu loomine, reklaamikampaaniate haldamine
Veebilehe ja e-poe haldus – sisuhaldus, SEO, toodete lisamine ja uuendamine
Finants- ja arveldusteenused – arvete koostamine, kulude jälgimine
Projektijuhtimine – ülesannete planeerimine ja jälgimine

Kellele on virtuaalne assistent kasulik?

Virtuaalassistendi teenuseid kasutavad sageli:
✔ Mikro-ja väikeettevõtjad, kes vajavad paindlikku tuge ilma täiskohaga töötajat palkamata.
✔ Suured ettevõtted, kes soovivad delegeerida rutiinseid ülesandeid
✔ Blogijad, sotsiaalmeedia haldurid ja sisuloojad, kes vajavad abi sisu haldamisel.
✔ Konsultandid ja koolitajad, kellele on oluline ajaplaneerimine ja klientide haldus.